• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Kapittel 20 - Diskusjonstråd

Drunky

Medlem
Har fullført alle oppdragene i kap.20 . Hvis det er noe dere lurer på med oppdragene , så send gjerne et pm til meg i spillet for raskest mulig svar i tillegg til her på forumet så fler får se løsningen . Viktig at vi skal ha det gøy/kose oss med vårt Elvenar :)
 

Drunky

Medlem
Oppdrag som lyder : Produser F.eks Calmas Karaffel, Aelrindels badekar osv osv er enten 3 eller 9 timers produksjoner i en eller annen fabrikk
Oppdrag som lyder Komponer f.eks Entballade , Alvedans osv er produksjoner i Harmonilunden ( portalen for gjesterasen )
sånne typer oppdragsordlyd er jo å finne i tidligere kapitler også :)
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Jeg vet det ikke er så mange som har fått kommet skikkelig i gang, og at det er noen barnesykdommer i oppgavene. Disse vil bli rettet denne uken!

Det kan jo også være om man liker/ikke liker utseende på byggene, historien, oppsettet....ja hva som helst.
Fristen for tilbakemeldinger på kapittel 20 som skal rett inn til spillutviklerne er 1 oktober, så her er det viktig for oss å få med hva de norske spilleren mener også. :)
Ønsker du å være mer anonym så kan du sende meg en privat samtale her på forumet eller via support.
 

Drunky

Medlem
Kapittel 20 har en vri iforhold til andre kapitler og det var gjesterasebygg som kobles til faste bygg i byen ( les fabrikker ) , normalt kobles jo gjesterasebygg til portalen enten direkte eller indirekte og må si det var en hyggelig nyvinning .Er jo alltid gøy å få noe å bryne seg på . Kosmetisk om hvordan bygg ser ut blir vel bare en haug smak og behag greie da vi alle er forskjellige . Alle kapitler har jo hatt den greia at oppdrag kan skippes og allikevel kan du fullføre kapitlet , så mulig dette kan bli en ny vri i fremtidige kapitler hvor oppdrag blir en del av å løse og fullføre kapitlet f.eks at belønning som gis i oppdrag må brukes i et gjesterasebygg som boost eller oppgradering , eller låser opp i forskningstreet . Må jo være frustrende for ideskaperne av oppdraga å vite at de ikke trengs , spillutviklere og idemakere burde se på dette og finne en løsning . :)
 

snos

Medlem
Skjønner ikke hvordan jeg skal oppgradere harmonilunden til nivå 3. Har bygget 2 av hver, fiolinensemble, fløyteemsemble og trommeensemble. og rytme, likevel ser det ut som jeg mangler melodi, akkompagement og rytme. Har snart nok sanger til å oppgrader også. Noen som har noen tips? Har selvfølgelig plass nok (7x7) når jeg skal oppgradere.


1667418522527.png
 

Elvenhigh

Innbygger
Du trenger 3 av hvert ensemble for oppgradering til nivå 3. Og i neste omgang vil du trenge 6 av hver for å oppgradere til nivå 4.
 

wasco55

Aktivt medlem
Wow - hele 18 bygg tilsammen, i tillegg til instrumentmakerne. Skal si de krever plassen :)
Det tar veldig mye plass - og du MÅ ha Harmonilunden på nivå 4 for å få plass til de 7500 søylene som kreves til de to siste utforskningene
Maks kapasitet på nivå 3 er 6000 søyler
 

Elvenhigh

Innbygger
wasco55 skrev:
og du MÅ ha Harmonilunden på nivå 4 for å få plass til de 7500 søylene som kreves til de to siste utforskningene
Maks kapasitet på nivå 3 er 6000 søyler

Jeg tror du kan klare deg med harmonilunden på level 3. Man trenger lagerkapasitet på 7500 for å forske de to underverkene på slutten. Med lunden på level 3 og EU Lagringsvirvel på level 11 har jeg nå lagringskapasitet på 7290, og den stiger med 1,5 % (=90 søyler) for hver oppgradering av Lagringsvirvelen, så jeg tenkte å få den opp et par level til, så har jeg i allefall alternativet å slippe å ta harmonilunden til level 4
 
Sist redigert:

wasco55

Aktivt medlem
wasco55 skrev:
og du MÅ ha Harmonilunden på nivå 4 for å få plass til de 7500 søylene som kreves til de to siste utforskningene
Maks kapasitet på nivå 3 er 6000 søyler

Jeg tror du kan klare deg med harmonilunden på level 3. Man trenger lagerkapasitet på 7500 for å forske de to underverkene på slutten. Med lunden på level 3 og EU Lagringsvirvel på level 11 har jeg nå lagringskapasitet på 7290, og den stiger med 1,5 % (=90 søyler) for hver oppgradering av Lagringsvirvelen, så jeg tenkte å få den opp et par level til, så har jeg i allefall alternativet å slippe å ta harmonilunden til level 4
Jeg har dessverre ikke Lagringsvirvel - men har forstått at det er noe jeg må få opp med tanke på kommende kapitler :)
 

snos

Medlem
Har lenge lurt på om det var så smart å bruke KP på Lagringsvirvelen. Nå er jeg glad jeg har gjort det. Men det er likevel ikke umulig at Harmonilunden kommer opp på nivå 4 hos meg :)
 

wasco55

Aktivt medlem
Har lenge lurt på om det var så smart å bruke KP på Lagringsvirvelen. Nå er jeg glad jeg har gjort det. Men det er likevel ikke umulig at Harmonilunden kommer opp på nivå 4 hos meg :)
Fikk opp Harmonilunden til nivå 4 - det gikk fortere enn jeg hadde trodd.
Utfordringen var å skaffe 760K urmineraler - men det gikk greit.
Det ligger for tiden 24 sider ute hos Handelsmannen med etterspørsel etter Urmineraler - så det er tydeligvis mange som trenger disse

Det beste var at når jeg hadde fått opp Harmonilunden kunne jeg selge alle Ensemblene, og fikk mulighet til å begynne oppgradering av bygg.

Ensemblene har ingen innvirkning på produksjon av Sanger, bare på produksjon av Søyler
Bruker formler til å skaffe meg Søyler, og med Harmonilunden på 4 får jeg flere søyler når jeg bruker formler
 

Elvenhigh

Innbygger
Tror nok jeg nøyer meg med harmonilunden på level 3. Det er sanger til de siste forskningspunktene som vil ta tid nå uansett, og siden jeg ikke vil bry meg med å ta harmonilunden høyere, kan jeg vel selge mine 9 ensembler jeg også? Jeg tror jeg begynner med å sette dem på lager under BE, så får vi se hvordan det går.
 

wasco55

Aktivt medlem
Tror nok jeg nøyer meg med harmonilunden på level 3. Det er sanger til de siste forskningspunktene som vil ta tid nå uansett, og siden jeg ikke vil bry meg med å ta harmonilunden høyere, kan jeg vel selge mine 9 ensembler jeg også? Jeg tror jeg begynner med å sette dem på lager under BE, så får vi se hvordan det går.
Hvis du ikke skal oppgradere Harmonilunden kan du selge dem.....
Men du får ikke gjennomført alle oppdragene, det kommer jo et oppdrag om å oppgradere Harmonilunden
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Hvordan løste dere kulturbonus-oppgaven? :) Drunky fikk support-hjelp fordi det var en bug på den oppgaven. Den gjorde at oppgaven ikke ble godkjent uansett om man hadde oppfylt kravene, men jeg regner med at flere av dere nå har nådd denne utfordringen :)
 

Elvenhigh

Innbygger
Jeg løste den oppgaven med å plassere ut noen kulturbygg med mye kultur fra lageret, slik at jeg kom opp på det midterste av de fem kulturnivåene (den der sola titter frem bak skyene). Det hjelper ingenting å bruke forhekset begavelse, da det ikke er prosentsatsen som skal opp, men du skal nå det midterste nivået.
 
Sist redigert:

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Det vil vel funke å sette en del verksted/fabrikker/boliger på lager å?
Det var noen som lure på hvordan man skulle få til denne oppgaven og jeg foreslo forumet. :)
 

wasco55

Aktivt medlem
Ei stund siden det ble skrevet noe i denne tråden....
Allerede mer enn en mnd siden jeg ble ferdig med kapittel 20
Konklusjonen min og flere andre som er ferdige med kap. 20 er at dette kapitlet var mye enklere og gikk kjappere enn hva vi hadde trodd.
Jeg brukte 4 mnd på kap 18, 5 mnd på kap 19, men var ferdig med kapittel 20 etter 2 mnd og 16 dager.
Nei, jeg brukte ikke diamanter, men brukte en del tidsformler på oppgradering av gjesterase bygg
 
Topp