• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Kapittel 20 - Diskusjonstråd

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Kapittel 20 – Musikkens kraft

mainbanner_ch19.png

Torsdag 1. september kommer det nye kapitlet til den norske serveren. Mer info HER

Vi håper at kapittel 20 – Musikkens kraft vil gi deg nye utfordringer og en spennende ny historie. Vi ser fram til å høre hva du synes i denne forumtråden.

Vennlig hilsen,
Ditt Elvenar Team
 
Sist redigert:

Drunky

Medlem
Fått satt igang kap 20 og etter en rask sjekk av diverse bygg osv.osv. kan dette bli gøy ser at noen gjesterasebygg må kobles til faste bygg i byen ( fabrikker ) og som vanlig noen gjesterasebygg til portalen så den normale plassen å ha gjesterasebygg samlet på blir mer spredt ut og her må puslespillferdigheter tas i bruk . Ellers er det ressursene som vil ta tid å få nok av som de siste kapitlene også hadde . Bare å smøre seg med tålmodighet og beregne god tid som vi vel alle er vant med i dette spillet . Ha det gøy med det nye kapitlet alle Elvenarspillere og lykke til .
Vi får hjelpe hverandre med å få svar på ting vi lurer på som dukker opp i kapitlets gang , det viktigste er jo å ha det gøy med vårt Elvenar
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Det skal ha vært hentet inspirasjon fra Amuni kapitlet.
Når jeg oversetter gjør jeg meg litt tanker om at dette kan bli nok ett vanskelig og langvarig kapittel, men det gir utviklerne tid til å pønske ut kapittel 21 ;-) Dere som er i gang må i alle fall bare skrive hva dere mener så jeg får sendt dette inn i mine rapporter.
Takk for tilbakemeldingen Drunky!

NB! Jeg har oversatt ett ord til "kravsbygg". Her fikk jeg tips fra Team Danmark om å kalle det "Støttebygninger" i stedet. Dette skal jeg få prøvd å endret over hele fjøla da støttebygg er ett mye bedre ord! Dessverre er versjon 1.160 av spillet langt unna (der blir endringer jeg gjør nå med), men er det ord som ikke gir mening eller kan misforståes så si for all del fra!
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Om noen ikke har leiesoldatleiren blir det litt kinkig å løse en oppgave på kap 20 der man må skaffe 4000 vallorianske vakter.
Om du ikke har planer om å bygge den, velger jeg å gi ut ett lite hint om at oppgaven kan løses med troppepåfylls-formler. I slutten av stjernetegn-eventen er det en dagspremie.
 

wasco55

Aktivt medlem
Det vi er mest opptatt av å få vite er vel hvor mange av de ulike byggene en bør ha.
Et annet viktig spørsmålet er om muligheten til å bruke portalprofitt formler i dette kapitlet
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Hvor mange bygg kommer an på hvor stor plass du har og hvor raskt du ønsker å fullføre kapitlet. Kapitlet er lagt opp litt slik at du må endre produksjonen litt etter hvilket punkt i forskningen du skal åpne.
Kapittel 20 har bare en gjesterasevare: Søyler. Som er det du får når du bruker portalprofitt her.

ppch20.png
 

wasco55

Aktivt medlem
Hvor mange bygg kommer an på hvor stor plass du har og hvor raskt du ønsker å fullføre kapitlet. Kapitlet er lagt opp litt slik at du må endre produksjonen litt etter hvilket punkt i forskningen du skal åpne.
Kapittel 20 har bare en gjesterasevare: Søyler. Som er det du får når du bruker portalprofitt her.

Vis vedlegget 226
Takk for oppdateringen....hadde ikke fått med meg at jeg kunne bruke portalprofitt på søyler.... Men nå vet jeg det
 

Drunky

Medlem
Å følge oppdragene for kapitlet sier jo noe om antall bygg du trenger , men som for alle gjesteraser kan oppdragene skippes og færre gjesterase bygg bygges , som sagt av Ithil plass og hvor raskt du vil komme gjennom kapitlet vil bestemme antall bygg du føler er nødvendig .
 

wasco55

Aktivt medlem
Å følge oppdragene for kapitlet sier jo noe om antall bygg du trenger , men som for alle gjesteraser kan oppdragene skippes og færre gjesterase bygg bygges , som sagt av Ithil plass og hvor raskt du vil komme gjennom kapitlet vil bestemme antall bygg du føler er nødvendig .
Takk for svaret...
Men jeg savner "gode gamle dager" da elvengems la ut sine oversikter og planlegninger for hvert nytt kapittel
 

Drunky

Medlem
Prøver her å gi et lite hint om hva som trengs av gjesterasebygninger og litt info
Portalen i gjesterasen kapittel 20

Harmonilund nivå 2 : krever 1 melodi , 1 Akkompagnement , 1 Rytme

Harmonilund nivå 3 krever 2 melodi , 2 Akkompagnement , 2 Rytme

Harmonilund nivå 4 krever 3 melodi , 3 Akkompagnement , 3 Rytme

altså totalt 1+2+3+ = 6 av hver for alle oppgraderinger av harmonilund

1 fiolin ensemble = 1 melodi så for å få 6 Melodier må 6 fiolinensembler bygges

1 Fløyteensemble = 1 Akkompagnement , 6 Akkompagnement = 6 bygg

1 Trommeensemble = 1 rytme , 6 rytmer = 6 bygg

så totalt 18 Ensembler bygg trengs , kobles direkte eller indirekte til harmonilund

betyr at 1 bygg må kobles til Harmonilund de andre kan kobles til hverandre ,

legges intil hverandre med andre ord .



Fiolinmaker kobles direkte til raffinert fabrikk ( T2) Krystall,Pergament eller Silke

kan ikke legges intil hverandre , må rett på fabrikk .

Føytemaker kobles direkte til verdifabrikk ( T3 ) Eliksir,Tryllestøv eller Edelsten

kan ikke legges intil hverandre , må rett på fabrikk .

Trommemaker kobles direkte til grunnleggende fabrikk ( T1 ) Marmor , Stål eller Planke

kan ikke legges intil hverandre , må rett på fabrikk .

Har fått oppdrag på å ha 9 stk i byen sålangt , regner med det kommer oppdrag på fler .

Her trenger du ikke ha 3 av hver for at oppdraget løses ut men kan ha forskjellig antall

bare det er 9 .Som dere ser så trengs mange gjesterasebygg når en følger oppdrag ,

er jo fullt mulig å skippe oppdrag og klare seg med færre bygg ,er jo plass i byen som

avgjør og hvor mye ressurser du klarer å lage , hvor raskt du ønsker å bli ferdig med

kapitlet . Dette er jo kjent fra tidligere kapitler . Ingen tvil på at spillutviklerne ønsker

å ha god tid på seg til å lage et nytt kapittel .
mvh Drunky
 

Drunky

Medlem
Søyler ( produseres i Harmonilund ( portalen i kap 20 ) ) er den gjesterasevaren som portalprofitt formler kan brukes på og kun det . :)
 

wasco55

Aktivt medlem
Ja, ja - her blir det nok å pusle med i de mørke vinterkveldene og langt utpå nyåret :)
Håper jeg er ferdig til St.Hans neste år
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Ja, ja - her blir det nok å pusle med i de mørke vinterkveldene og langt utpå nyåret :)
Håper jeg er ferdig til St.Hans neste år
Ja, man tror man har lagt det vanskeligste bak seg etter å ha pillet reker ett år....og så er det på'n igjen *humre. Undertegnende er bare i startgropa på kap18 og er derfor MEGET glad Drunky deler sin erfaring her. Dere står også fritt til å lage egne kapittel-guider her på forumet.
 

wasco55

Aktivt medlem
Ja, man tror man har lagt det vanskeligste bak seg etter å ha pillet reker ett år....og så er det på'n igjen *humre. Undertegnende er bare i startgropa på kap18 og er derfor MEGET glad Drunky deler sin erfaring her. Dere står også fritt til å lage egne kapittel-guider her på forumet.
Ja, jeg vet ikke hvordan vi skulle klart oss uten Drunky
Han deler mer en villig av sin erfaring og er til stor hjelp
 

Luna

Nytt medlem
Hva betyr «Bruk tilkallinger»? Det er symbolet for trolldom der, (de fryktløses bok), men fikk ikke poeng for å bruke trolldom. Prøvde også med rask formel for troppeinnkalling, men ingen poeng for det heller.
 

Luna

Nytt medlem
Hva betyr «Bruk tilkallinger»? Det er symbolet for trolldom der, (de fryktløses bok), men fikk ikke poeng for å bruke trolldom. Prøvde også med rask formel for troppeinnkalling, men ingen poeng for det heller.
Fant svaret, det var å sette ut bygg fra lageret.
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Om du gir meg litt mer detaljer så kan jeg sjekke opp om ordlyden i oppgaven er tilstrekkelig godt forklart. Ordet tilkallelser ble i fanen omdøpt til bygninger, siden mange leita etter bygningene sine, og er strengt tatt er en bedre beskrivelse på hva som befinner seg der. Men da gikk jeg ikke gjennom alle ordene "tilkallelser" som er brukt i Elvenar. Til nå har det ikke gitt noen problemer, men her ble det jo vanskelig å løse oppgaven.
 

Drunky

Medlem
Oppdraget lyder : Bruk tilkallinger 3 x ( boks med 3 tall i )
så ikke noe hint om å sette ut bygning fra lager og lett å tro at man kan bruke troppeformeler eller trolldomsformler , men står jo ikke noe om formel i oppdraget så det er jo et hint at det ikke kan brukes .
Tekst burde vel ha ordlyden : Sett ut eller Tilkall bygninger fra lageret ditt (så boksen med 3 tallet )

husker ikke helt ordlyden på oppdrag hvor du må bruke troppeformel men tror det var greit å se forskjellen .
 
Topp