• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Spiret Nye premier i Evighetsspiret

Nyheter og informasjon angående Evighetsspiret

Ithil

Elvenar Team
Community Manager

Spiret



Kjære mennesker og alver,

Den 19. mars blir premiene i Evighetsspiret forandret for de neste 6 ukene.,

Forandringer:
  • Heksenes tilkallingssirkel-artefakter vil fases ut.
  • Boblins ekspresstjeneste-artefakter fases inn og utviklingsbygget kan lages i MA
  • Fedronningens fristed artefakter kan nå lages i MA
  • Formelfragmenter har blitt inkludert i siste kiste på hver etasje, "sjefskisten".

Med vennlig hilsen,
Ditt Elvenar team
 
Sist redigert:

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Seriøst? Så nå blir det enda mindre sjans for å få noe «bra» i sjefskistene. :-(
Jeg stusset på dette da jeg oversatte. Usikker på om det gjelder alle 3 eller bare den aller siste. Det blir i alle fall tatt med i ukesrapporten om mange klager ;-)
 

ArthWen

Aktivt medlem
Jeg stusser over dette. Hvorfor spør Innogames om hva vi ønsker når de uansett kjører videre med det de hadde tenkt? Er det noen som kan vise til ett eneste tilfelle hvor Innogames hart hørt på brukerne i forbindelse med utformingen av spillet?

Ikke til forkleinelse for Ithil og resten av teamet. Dere gjør en god jobb, men jeg føler at dere brukes som en gedigen tåtesmokk uten annen virkning enn at den hever grensen for hvor mye spillerne tåler før de slutter.
 

Elvenhigh

Innbygger
Er det noen som kan vise til ett eneste tilfelle hvor Innogames hart hørt på brukerne i forbindelse med utformingen av spillet?
Ja, det kan jeg faktisk. Da ligasystemet ble innført het den nest laveste ligaen (som jo er den der flest spillere havner) amatørligaen. Dette var det flere som reagerte på, og det ble etterlyst et annet navn. Jeg foreslo Jernligaen, som den siden ble hetende.

Kanskje ikke den mest betydningsfulle endring, og betydde nok lite for Innogames, men det er likevel et tilfelle.

Ett annet tilfelle er de veldig korte tidsformlene på 1 og 3 min som det florerte av en stund. De forsvant vel når mange nok hadde uttrykt at de var fullstendig meningsløse.

At Innogames er mer gjenstridige på forslag som går ut på å fjerne/endre ting som er innført for at spillere skal la seg lokke til å kjøpe og bruke diamanter er kanskje noe mer forståelig.
 
Sist redigert:

ArthWen

Aktivt medlem
Vi kan utvilsomt være enig i at en navneendring på en detalj ikke er en betydningsfull endring (selv om forslaget var godt :). Jeg vil ikke regne det som endring i utformingen av spillet i det hele tatt.

Når det gjelder 1 og 3 min tidsformlene er de ikke fjernet. Min nystartede konto har ofte fått dem i "belønning" for oppdrag. Det samme gjelder 7 min formler. Men du har rett i at det har blitt mindre av dem for de som er i siste del av spillet.

Jeg er også enig i at det er å kjempe i motbakke å få Innogames med på endringer som reduserer deres deres inntekter, men ikke alle ignorerte forslag ville gjort det. Innogames har vært overraskende rundhåndet med å dele ut magiske verksteder og boliger i spiret. Jeg har et tosifret antall magiske verksteder på lager som jeg rett og slett ikke har bruk for og jeg har nå kun magiske boliger og bare noen få av dem er kjøpt med diamanter. Resten kommer fra spiret. Å kunne få kampbygninger i spiret ville kostet Innogames mye mindre enn magiske boliger og verksteder!

Det har også vært mange andre gode forslag (flere av dem fra deg) som ikke hadde kostet Innogames noe, men likevel ignorert. Et slikt forslag jeg selv kom med er å bytte ut den irriterende "fantastisk"-knappen vi alltid må svare med et multi choice svar der vi kan gi uttrykk for vår faktiske mening. Det gjør ikke at Innogames taper penger. Tvert imot vil det kunne øke dem ved at et for mang3 stort irritasjonsmoment vill vært borte og Innogames kunne brukt svarene til å justere belønningene til det bedre og derved fjerne enda flere irritasjonsmomenter. Det er mange andre forslag også, men det var ikke meningen å gjøre denne tråden til en forslagstråd.

Poenget er at Innogames spør og får svar, og så stopper det der. En feedback fra innogames (ikke bare det lokale community teamet) med deres reaksjon på forslaget. Hva de vil se nærmere på og en begrunnelse for hvorfor de ikke vil se nærmere på andre ville hjulpet mye, men det krever jo også at forslagene faktisk vurderes, noe jeg ikke tror skjer. Det kunne også opprettes en slags FAQ med tidligere foreslåtte endringer og svarene som er gitt. Jeg tror Innogames ville beholdt flere spillere lengre slik. Som det er nå er Innogames holdning til spillerne den største faren for at jeg selv slutter.
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Før jeg tok jobben som CM trodde jeg ikke at Inno gjorde noe som helst for å forbedre spillet, men jeg kan forsikre om at det hele tiden jobbes med ulike forslag og forbedringer (for noen forverringer). :)

Jeg får dessverre svært lite feedback på support og her forumet. Samtlige fra veteraner (som meg selv). Det er ca 800 spillere på NO-serveren som spiller hver dag. 1500isj hver mnd. De andre store har flere 100.000. Da hjelper det lite med 0-5 tilbakemeldinger fra Norge.
Men la oss si jeg hadde fått 100 svar. Da hadde forslagene fått mere slagkraft. :) Ofte sitter jeg å venter på en shitstorm (for jeg ser andre CM drukner i klager), men neida. Den som oftest melder feil i spillet er f.eks meg selv!

Jeg har gjentatt meg selv i 8-9 mnd nå: Bruk forumet. Bruk support. Hver bidige uke rapporterer jeg inn ALL feedback.
Men siste 9 rapporter fra meg har jeg måtte svart N/A på nesten alt fordi jeg ikke har noe å rapportere. Det er veldig ironisk fordi jeg vet ting blir diskutert på chattene i spillet.

Jeg forstår at dere som er aktive er lei av å svare og at det føles nytteløst. Dere får prøve å verve flere i klagekoret! :-D

Akkurat nå er det forslagene fra EN, DE og US som får gjennomslag. Det med Formelfragmenter i sjefskisten var f.eks ett stort ønske fra US spillerne fordi de mente at Gryta tømte lageret. Tidligere var kritikken at det var for mye FF.

På neste event får spillerne som i årevis har klaget på at de som bruker varer i forhandlinger ikke har noen fordel, en føniks som gir vare-rabatt i Spiret.

Men det jeg kan forbedre er å kommunisere bedre over hvilke prosjekt det jobbes med!
Kan legge ut en oversikt ikveld :)
 

ArthWen

Aktivt medlem
Jeg mener ikke at Innogames ikke gjør noe for å forbedre spillet for det gjør de åpenbart. Det jeg kritiserer dem for er å ikke høre på spillerne og for å ikke gi tilbakemeldinger.

Jeg forstår at et lite antall spillere ikke blir hørt like godt som et stort antall, men jeg kjøper ikke at det er årsaken til at vi ikke blir hørt. Jeg tror ikke at forskjellene fra land til land er større enn at det er et stort sammenfall mellom hva som irriterer spillerne og hvilke forslag til forbedringer de har. En annen ting er jo at et forslag ikke nødvendigvis er bedre bare fordi flere har foreslått det.

Det som er problemet er at Innogames ikke kommuniserer:
1. Hvilke forslag de får
2. Hvilke ting de jobber med å løse
3. Hvorfor de ikke vil gjennomføre et forslag.

Hvis dere har oversikt over hva som faktisk jobbes med og kan informere om det ville det være et godt skritt på veien.
 

snos

Medlem

Spiret



Kjære mennesker og alver,

Den 19. mars blir premiene i Evighetsspiret forandret for de neste 6 ukene.,

Forandringer:
  • Heksenes tilkallingssirkel-artefakter vil fases ut.
  • Boblins ekspresstjeneste-artefakter fases inn og utviklingsbygget kan lages i MA
  • Fedronningens fristed artefakter kan nå lages i MA
  • Formelfragmenter har blitt inkludert i siste kiste på hver etasje, "sjefskisten".

Med vennlig hilsen,
Ditt Elvenar team
Huff - har formelfragmenter i bøtter og spann, og blir det er den eneste kiste-premien jeg ikke setter pris på (sammen med festivalforhandler), Også skal den komme hos BOSSENE også!!! Regner med at det blir en høy prosent sjanse for å få dem. Ja-ja. Har mer enn nok av artefakter også. Hadde vært fint å kunne bytte dem i noe annet. Er redd for at Inno er i ferd med å ødelegge spiret. Det har vært det beste med hele spillet, men med mindre sjanser til å vinne de gode premiene - er jeg ikke sikker på om spillere ser verdien av å gå til topps.
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Jeg mener ikke at Innogames ikke gjør noe for å forbedre spillet for det gjør de åpenbart. Det jeg kritiserer dem for er å ikke høre på spillerne og for å ikke gi tilbakemeldinger.

Jeg forstår at et lite antall spillere ikke blir hørt like godt som et stort antall, men jeg kjøper ikke at det er årsaken til at vi ikke blir hørt. Jeg tror ikke at forskjellene fra land til land er større enn at det er et stort sammenfall mellom hva som irriterer spillerne og hvilke forslag til forbedringer de har. En annen ting er jo at et forslag ikke nødvendigvis er bedre bare fordi flere har foreslått det.

Det som er problemet er at Innogames ikke kommuniserer:
1. Hvilke forslag de får
2. Hvilke ting de jobber med å løse
3. Hvorfor de ikke vil gjennomføre et forslag.

Hvis dere har oversikt over hva som faktisk jobbes med og kan informere om det ville det være et godt skritt på veien.

Mulig det blir smekk på labben på meg....men HER finner du nå det meste du etterspør.
 
Topp