• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Gryten - Tilbakemeldinger

Ithil

Elvenar Team
Community Manager

Gryten


Her kan dere diskutere den nye funksjonen i MA - Gryten.

Oppskriftsbok kan lages her
Wiki-siden finner dere her
Forum annonseringen finner du i
her
Finner du feil? Send til support eller rapporter her

Cauldron_Tab.png
 
Sist redigert:

AnelB

Medlem
Håper mange legger ut hva som lønner seg, for dette virket veldig komplisert og skrekkelig tidkrevende. For meg skal et spill være moro, ikke kreve mye tanker og planlegging. Men jeg skjønte nada, og håper man kan klare seg like bra uten disse drikkene, ellers ser jeg for meg dette kan bli en heldagsjobb. Men hva vet jeg, kanskje det blir bare moro når det dukker opp. Men det kan virke som det er laget mest for å få folk til å være pålogget lenger av gangen, og så skal en del ting selvfølgelig koste penger. Spir og turnering - plankekjøring. Det er sjarmen med spillet, man vet hva man går til hver uke. Hilsen hun som er såååååååå glad i forandringer, og ofte ender opp med å like de fleste :)
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Dette er en funksjon laget for de som har spilt lenge, derav bruken av Formelfragmenter f.eks.
Trylledrikken man lager vil utgjøre en bestemt økning slik som bl.a myntregn og forsyningspåfyll, og vil ikke være noe man må ha.
Jeg håper det blir enklere å forstå når det kommer i spillet. :)
YouTube filmen er bedre enn den lange teksten og jeg lover en grundig artikkel på wiki.

Jeg håper også at dere lager en tråd der dere utveksler tips og ingrediens-lister!
 

AnelB

Medlem
Fått gryten, bobler over av iver….. men har noen få spørsmål.
1. Må man bruke opp de hekserundingene hver uke, og får man nye hver uke?
2. Hvor blir trylledrikkene av, må de drikkes i inneværende uke, eller blir de liggende på lager og kan drikkes når man vil?
3. Kan man brygge bare en gang, eller flere ganger pr uke? Altså må man bruke opp hekserundingene på en gryte eller kan man lage flere forskjellige porsjoner?
4. Hvor lang tid tar bryggingen?
5. Forsto jeg det rett, når jeg tenker de ingrediensene som koster diamanter nå, vil koste hekserundinger neste runde, altså at det er random hvem som koster diamanter osv?
6. Finnes det noen tips og triks fra beta, som kan fortelle hva som er lurt å lage? Altså hvilken kombinasjoner som gir ditt eller datt?
De hekserundigene man har tilgjengelig handler om hva man har åpnet i forskning forsto jeg, så lurt å gå tilbake å se om man har åpnet alt :)
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Fått gryten, bobler over av iver….. men har noen få spørsmål.
1. Må man bruke opp de hekserundingene hver uke, og får man nye hver uke?
2. Hvor blir trylledrikkene av, må de drikkes i inneværende uke, eller blir de liggende på lager og kan drikkes når man vil?
3. Kan man brygge bare en gang, eller flere ganger pr uke? Altså må man bruke opp hekserundingene på en gryte eller kan man lage flere forskjellige porsjoner?
4. Hvor lang tid tar bryggingen?
5. Forsto jeg det rett, når jeg tenker de ingrediensene som koster diamanter nå, vil koste hekserundinger neste runde, altså at det er random hvem som koster diamanter osv?
6. Finnes det noen tips og triks fra beta, som kan fortelle hva som er lurt å lage? Altså hvilken kombinasjoner som gir ditt eller datt?
De hekserundigene man har tilgjengelig handler om hva man har åpnet i forskning forsto jeg, så lurt å gå tilbake å se om man har åpnet alt :)
1-5. Det aller meste du spør om her finner du svar på i wiki eller i innlegget på kunngjøringer. Linker ligger i første innlegg i denne tråden ;-)
6. Vårt eget forum har også en beta-seksjon - men av naturlige årsaker kan ikke jeg starte en diskusjon eller delta. Du må gjerne lage en tråd!
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Har testet litt i egne byer og det er verdt å nevne følgende:
1.
Det kommer ikke opp advarsel når man putter oppi ingredienser som koster diamanter (jeg kan vurdere sterkere briller eller kjøpe meg nettbrett - spiller på mobilen så alt er smått)
2.
Det man koker sammen må man drikke tvert - du kan velge å drikke flere ganger dersom du har nok heksepoeng, og så velge den boosten du synes er best.
3. Effektene kan variere i tid. Min første drikker varierte mellom 2-6 timer.
4. Skru ned forventingene om å lage en super trylledrikk på første forsøk. Trollkvinnen må studere en del før man virkelig får lagd noe heftig.

Noen på EN forumet lurte på om orkene man donerer til trollkvinnen havner i Gryta. Her kan dere velge svar ut i fra egen fantasi, men fasiten er at de bare hjelper til med å støvsuge og vaske klær ;-)
 
Sist redigert:

snos

Medlem
Evaluering av gryten!
Gryten er nok det jeg setter aller minst pris på i Elvenar. Ser ikke poenget ved et brygg som må brukes umiddelbart, og de mest aktuelle bryggene har så liten varighet at det ikke er verdt det. Hadde man enda kunnet lagre brygg og bruke dem etter behov.... Nei her synes jeg Inno har bommet kraftig. Dette er ikke et bidrag til å gjøre spillet mer interessant. Jeg har heller ikke hørt om noen som er positive til denne tilveksten i spillet. Dersom en større evaluering av gryten har vist/kommer til å vise positive tilbakemeldinger, så all ære til Inno, men dette tror jeg ikke er evaluert i forkant. Også kludrer det til premiene i spiret også. For oss som er null interessert i gryten, og som liker spiret, er dette en forringelse av spillet. Håper dette blir grundig evaluert, og at spillere får være med på vurderingen - selv om dette kanskje er gjort i Beta.
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Takk for tilbakemelding @snos :)
Jeg er helt enig i at Gryten trenger noe mer spillervennlige grep.
Noen lager brygget samme dag som de tar turneringen og Spiret, men du er ikke alene om ønsket å kunne bruke bryggene når det passer deg. Alt i spillet blir testet på beta først og forumet der er åpent om du vil lese hva de syntes. ;) Linken ligger litt lengre opp her.
Tar med innspillene i rapporten min!
 

snos

Medlem
Takk for tilbakemelding @snos :)
Jeg er helt enig i at Gryten trenger noe mer spillervennlige grep.
Noen lager brygget samme dag som de tar turneringen og Spiret, men du er ikke alene om ønsket å kunne bruke bryggene når det passer deg. Alt i spillet blir testet på beta først og forumet der er åpent om du vil lese hva de syntes. ;) Linken ligger litt lengre opp her.
Tar med innspillene i rapporten min!
Takk for respons. Jeg har også lagt ut en PM i brorskapet mitt der jeg ber om synspunkter på Gryten. Det er dessverre ingen som er videre positive. Håper Inno tar tilbakemeldingene på alvor, og gjør noe. ;)
 

ArthWen

Aktivt medlem
Jeg valgte å ta gryten på alvor og la tid og innsats i å finne ut hvordan den fungerte. Jeg konsentrerte meg om det som gjorde kampene bedre, samt bedret produksjon av frø, mana og unurium. Jeg donerte store mengder ressurser for å få muligheten til å oppgradere ingrediensene og fikk alle de aktuelle opp på nivå 75 eller rundt der. Det gjorde effektene noe bedre og varigheten noe lenger, men ikke noe som sto i forhold til innsatsen, verken i tid eller ressurser. Det var fortsatt bare engangsbruk og ingen mulighet til å vente med bruken. Forbedringen var langt fra imponerende og varigheten var på det meste så vidt på et tosifret antall timer.

Gryten kunne vært et positivt tilskudd til Elvenar, men gjennomføringen er så til de grader elendig at den bare irriterer. Heldigvis kan man bare ignorere gryta, noe jeg gjør nå. Alt i alt er gryta altfor komplisert å sette seg inn i og bruke og effekten er så dårlig at den ikke er i nærheten av å være verd innsatsen. Med forbehold om at det er vesentlige ting jeg har oversett synes jeg de som har hatt ansvaret for utformingen av hvordan gryta virker burde hatt sparken og aldri fått lov til å levere noe til spill igjen. Det er til de grader skivebom i forhold til både Elvenars utforming for øvrig og spillbarhet. Her er det enorme mangler både i forståelse av spillet og testing før implementering. Som sagt er det eneste positive med gryta at det er relativt lett å ignorere den.

Det er veldig synd, da dette kunne ha blitt noe interessant, men krever en veldig kraftig forenkling, en økning av effekten og mulighet for både å lage flere drikker, lagre dem og selv velge når de brukes.
 

AnelB

Medlem
Veldig enig i hva de forrige skriver. Ivrig i starten, nå gidder jeg ikke engang lage brygg, om jeg glemmer det før spir.
 

snos

Medlem
Jeg valgte å ta gryten på alvor og la tid og innsats i å finne ut hvordan den fungerte. Jeg konsentrerte meg om det som gjorde kampene bedre, samt bedret produksjon av frø, mana og unurium. Jeg donerte store mengder ressurser for å få muligheten til å oppgradere ingrediensene og fikk alle de aktuelle opp på nivå 75 eller rundt der. Det gjorde effektene noe bedre og varigheten noe lenger, men ikke noe som sto i forhold til innsatsen, verken i tid eller ressurser. Det var fortsatt bare engangsbruk og ingen mulighet til å vente med bruken. Forbedringen var langt fra imponerende og varigheten var på det meste så vidt på et tosifret antall timer.

Gryten kunne vært et positivt tilskudd til Elvenar, men gjennomføringen er så til de grader elendig at den bare irriterer. Heldigvis kan man bare ignorere gryta, noe jeg gjør nå. Alt i alt er gryta altfor komplisert å sette seg inn i og bruke og effekten er så dårlig at den ikke er i nærheten av å være verd innsatsen. Med forbehold om at det er vesentlige ting jeg har oversett synes jeg de som har hatt ansvaret for utformingen av hvordan gryta virker burde hatt sparken og aldri fått lov til å levere noe til spill igjen. Det er til de grader skivebom i forhold til både Elvenars utforming for øvrig og spillbarhet. Her er det enorme mangler både i forståelse av spillet og testing før implementering. Som sagt er det eneste positive med gryta at det er relativt lett å ignorere den.

Det er veldig synd, da dette kunne ha blitt noe interessant, men krever en veldig kraftig forenkling, en økning av effekten og mulighet for både å lage flere drikker, lagre dem og selv velge når de brukes.
Spot on! Og akkurat de samme tilbakemeldingene jeg får fra flere i mitt brorskap. Den er stort sett lett å ignorere, men så dukker utropstegnet opp, og jeg lar meg irritere igjen;). Jeg også forsøkt å ta den på alvor flere uker på rad, men effekten forblir liten og det er slettes ikke verdt bryet. Velger heller å hygge meg med resten av spillet.
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Det jeg har rapportert, igjen, er at Gryta er for komplisert, at det bør være ett slags bibliotek der man kan lagre oppskrifter man er fornøyd med og at man må få velge selv når drikken skal brukes.
 

Jane Alv

Innbygger
Jeg synes det er vanskelig å se effekten av gryta. Spesielt med krigerne. Merker egentlig ikke effekten. I tillegg så var det en i lauget, som matet på mana, uten å se effekt. Der burde vel effekten vises lett. Hun så ingen forskjell på før og etter. Jeg har ikke sjekket dette selv, men tror på henne. Få i lauget, som bruker gryten. Man burde se effekten, da kunne være spennende.
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Jeg synes det er vanskelig å se effekten av gryta. Spesielt med krigerne. Merker egentlig ikke effekten. I tillegg så var det en i lauget, som matet på mana, uten å se effekt. Der burde vel effekten vises lett. Hun så ingen forskjell på før og etter. Jeg har ikke sjekket dette selv, men tror på henne. Få i lauget, som bruker gryten. Man burde se effekten, da kunne være spennende.
Jeg har noen flotte verktøy til å finne ut om Gryta fungerer så dere må bare sende inn en ticket om dere er usikker på om den funker. Det kan oftest være like enkelt å logge inn på en nettleser sjekke at varen har en liten grønn pil opp (som indikerer at en eller annen økning virker).

Jeg er enig i det meste av kritikken av Gryta og har sendt alle tilbakemeldinger videre. Jeg synes også den er for komplisert, eller tidkrevende, å holde på med. Tungvint å måtte notere ned oppskrifter på papir hver gang. Det er jo ingen som orker å huske på hver bidige trylledrikk de lager. Derfor savner jeg personlig en form for bibliotek. En mulighet til å lagre sine 5 beste eller mulighet til å sjekke hva man lagde i forrige uke om ikke annet.
Men om en får lagd en god trylledrikk med lang virkningstid så har jeg tro på at det er et supert supplement i spillet. :)
 

snos

Medlem
Forsøkte å lage et brygg som økte produksjon av orker like etter at gryten kom. Brygged hadde null virkning på produksjonen, men mulig jeg ikke skjønte hva jeg skulle gjøre. Har ikke giddet å bry meg mer med den.
 
Topp