• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Evighetsspiret - med ressurser - del 4

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Om dere har lest del 1, 2 og 3 ha fått med dere at det er greit å starte med å bare gi varene man har tilgjengelig fra venstre til høyre.
I dette eksempelet, som er en sjef og dermed har ekstra mange valg, blir det: mynt, forsyninger, plank, månestein og obsidian. Her får jeg ikke testet fløyel og sopp. Mynt og obsidian blir merket med rødt og er ute av dansen. Men plank er det noen som trenger (ånd 1 og/eller 5), ånd nr 2 og 4 er glade for forsyninger og månestein:
2022-11-21 14.55.39.jpg

Da gjenstår fortsatt 5 ressurser, men bare 3 ånder trenger noe.

Her gambler jeg litt og utelater forsyninger siden ånd 2 ble fornøyd med det.
Derfor starter jeg ballet med plank, hopper over månestein av samme grunn som forsyninger, fortsetter med fløyel og sopp
:
2022-11-21 14.55.55.jpg

Trykker på "By på" og får opp dette resultatet:
2022-11-21 14.56.03.jpg

Her får jeg vite at noen trenger plank, men at det ikke er ånd 1 (eller 3). Ingen ville ha fløyel eller sopp.
Da gjenstår fortsatt 3 ressurser: forsyninger, plank og månestein.

Av en eller annen grunn har jeg ikke tatt bilde av skjermen som viser hva jeg har satset, men jeg følger samme logikk:
Jeg tester forsyninger på ånd 1, plank er neste, men den ånden ville ikke ha plank i første runde, hopper derfor over og gir ånd 3 månestein og sistemann får da plank.
Resultatet, som blir skjult av en diger boks viser: Ånd 1 takker nei til forsyninger. Ånd nr 3 blir fornøyd med månestein og ånd nr 5 ble glad for plank.
Men nå har jeg brukt opp alle 3 forsøk! Jeg har igjen kun 1 vare: månesten. Så i stedet for å gå ut av forhandlingene, og tape alle varene, velger jeg å kjøpe en ekstra tur:

2022-11-21 14.56.16.jpg

Her får siste ånd den eneste varen som gjenstår - Månestein:
2022-11-21 14.56.22.jpg

Her glemmer jeg som vanlig å ta bilde av at alle åndene er fornøyde!
Men fikk vist fram hva jeg tenker når jeg forhandler med varer og vurderinger av verdig og ressurser.
Her hadde man ikke trengt å bruke diamanter. Man kan forlate forhandlingene og prøve en gang til.
Den siste kampen (sjefen) krever ofte flere ressurser og en skal ha litt ekstra flaks for å gjette riktig, men det er mulig!

 

Vedlegg

  • 2022-11-21 14.56.22.jpg
    2022-11-21 14.56.22.jpg
    68,4 KB · Sett: 41
  • 2022-11-21 14.56.22.jpg
    2022-11-21 14.56.22.jpg
    68,4 KB · Sett: 43
Topp