• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Evighetsspiret - med ressurser - del 3

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
I del 3 skal jeg vise en siste runde som går bra slik som de 2 andre, men en liten "twizt".
Her hoppet jeg over første skjermbilde der jeg gir en vare til hver ånd i rekkefølgen: Mynt, forsyninger, plank, silke og tryllestøv.
Her får jeg ikke testet om noen trenger den 6.varen - obsidian.
Her fikk jeg riktig på mynt og plank. Ingen trenger forsyninger eller tryllestøv, men jeg vet nå at noen trenger silke, dog ikke ånd nr 4:

2022-11-21 14.53.56.jpg

Jeg ville nå normalt testet - Mynt, plank og silke. Men jeg starter med silke. Det er fordi jeg vet at ånd 2 og/eller 5 ønsker det.
Men for å lettere holde styr på hvilke varer jeg har brukt, beveger jeg meg nå fra venstre til høyre å prøver silke, plank og mynt. Igjen utelater jeg obsidian:
2022-11-21 14.54.04.jpg

Her har jeg litt flaks. Ånd nr 2 var den som ønsket silke! Hadde jeg fulgt min vanlige prosedyre - mynt - hadde det blitt feil.
Ånd nr 4 vil ikke ha plank, og siden den blir merket som rød, betyr det at ingen vil ha det. Det samme skjer med mynt.
Da gjenstår bare silke (som jeg vet ånd 4 ikke vil ha) og obsidian:
2022-11-21 14.54.11.jpg

Igjen så har jeg glemt å ta bilde av 5 fornøyde ånder.
Men her var lærdommen at man ikke slavisk trenger å prøve varene fra venstre til høyre, men bruke samme logikken.
 
Sist redigert:
Topp