• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Wiki - klikkbare linker

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Visste du at noen ord er klikkbare linker når du leser en wiki-artikkel?
Nei?
Ja?

Har en liten intern disputt om at klikkbare ord bør være en annen farge eller skille seg ut på annet vis.
Her er det kun 1 ord som tar deg videre til en annen side, gjett hvilken! ;-)


color.png


En liten test:

Klikkbar lenke
Uklikkbar tekst
Uklikkbar tekst med tykke bokstaver
 

Elvenhigh

Innbygger
Hvis det er ordet settbygg som er svaret på spørsmålet ditt, så skal det ordet ha annen farge enn de tre andre ordene med fete bokstaver litt lenger ned. Det var i tilfellet ikke lett for meg å se. For meg ser det ut som alle de 4 uthevede ordene har samme farge.
 
Sist redigert:

Villig7

Nytt medlem
Klikkbare ord bør helt klart være lette for leseren å skjønne at de kan klikkes på, og derfor må de gjøres lett synlige. Dette kan da gjøres med en annen farge, størrelser på skrifttypen, skriften i kursiv eller lignende. Det viktigste er at leser ser at disse kan klikkes på på en lett og forståelig måte. Tror at farge nok er det enkleste for de fleste.
 

Sonate

Nytt medlem
I universell utforming, står det at farge er en god måte å gjøre det på, men bør også være annen måte da vi har ulik måte å oppfatte farge på.
 

AnelB

Medlem
Ønsker klikkbare lenker i en svært skarp og annerledes farge, da synet ikke er av de beste, leter jeg ofte etter hvor jeg skal klikke. Og nei, jeg ser ikke forskjell på ordene over, så hadde bannet og klikket på alle. PS banner svært sjelden, men slikt irriterer meg. Noe som skal klikkes skal synes så godt at det levner liten tvil.
 
Topp