• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Status på Discord

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Jeg har jobbet med å få flyttet all viktig info fra forum og inn på Discord. Det gjenstår noen guider og rene faktatråder - men det blir!
Tilbakemeldingene har gått på at forumet er bedre - ikke så veldig konkret, men jeg forstår veldig godt at utseendemessig blir det to ulike ting!

Særlig innlegg med en viss kreativ "sjvung" blir blasse på Discord - det er fordi vi ikke får flettet tekst og bilder på samme vis, og man får heller ikke formatert plasseringen på noe vis (venstre, sentrert, høyre).
Men Discord har også muligheter! En må bære lære seg noen triks - se HER om du vil lære noen av de ... men ikke skriv ### foran alle innlegg er du vennlig! :cool:

Men om man ser bort fra rent visuelt så har jeg klart å få til litt samme ryddige forum-følelsen på #spørsmål-og-svar synes jeg.
Hvert spørsmål har fått ett bilde som samsvarer med tema og jeg har lagt inn info og bilde litt annenhver innlegg nedover for å live det opp litt. Dette fører til å at selve lengden på innlegget muligens fører til litt mer scrolling - men prøver å holde trådene så korte og konsise som mulig :) Skrik ut om det er noe du synes bør endres. Du kan også opprette egne tråder med spørsmål om du ønsker det.

Discord gir dere derimot mer frihet når det kommer til alskens smilefjæs, klistermerker og andre bevegelige bilder. Forumet er veldig gammaldags og bildene man laster opp må være svært små. :D Er det Elvenar-relaterte smileys dere savner så si fra! Lastet opp ett par nye i dag (ork, mana etc)

Jeg anbefaler alle å prøve Discord - både på app og via nettleser. Sistnevnte er kjekk om man skal lese mye info - på mobilen er det jo mest for å bruke chatten kanskje.
Jeg tenkte å lage en kort guide - men det ligger en veldig god nybegynnerguide på Discord sine egne sider HER

Har DU lyst til å hjelpe til på Discord kan du søke om jobb HER

Winter_Deer.png
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Et tips for å få sett innholdet best mulig er å velge Open in full view:

1700060621663.png
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Når du er på #elvenar-norge-chat kan det være greit å starte opp en egen tråd om det er noe spesifikt du ønsker å diskutere - la oss si en ny funksjon eller ett problem av noe slag - det gjør du ved å trykke på + og deretter velge Create Thread.
1700060814926.png
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Fra nettleser kan du holde museknappen over hver kanal for å sjekke etter nye tråder:
1700061103076.png
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Om dere ikke fikk med dere svaret fra InnoGames angående lukking av forumene kan dere lese om det HER
 
Topp