• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Oversettelser

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Det er litt rot med oversettelsene i kapittel 21 - jeg hadde ikke full oversikt over byggene da det ble oversatt, og fikk heller ikke sjanse til å spille det på norsk før det gikk live (har egen norsk beta).
Jeg ser det absolutt ikke ble riktig å oversette "prey" med "byttedyr", selv om det i utgangspunktet er riktig, men når bildet av varen er en trekasse så ble det nå "bytte" - dog vurderer jeg å endre til "utbytte". Ble ei lita nøtt dette.
Ch21_prey.png


Wiki - her er det kaos! Jeg er godt i gang med å oversette og få inn info, men det er mye som endres i kapitlet og nesten samtlige funksjoner i spillet er involvert; Hovedsal, boliger, verksteder, brakker, underverk osv Her skal informasjon om "velstand" og "felllesskapsarbeid" inn.
I tillegg endres da ALLE tabeller format.
For å gjøre det enda morsommere skal ordet gjesterase gå over til å hete bosetning. Menyen for å finne de på wiki har nå blitt til "Kapitler".

Så synes jeg tydeligvis at stress er kjeeeempegøy så jeg har sagt ja til å være CM for wiki/KB-avdelingen i Elvenar :) (KB= knowledge base, de spørsmål/svar du ser på supportsiden).

Det vil i en periode være ulike ord på spillet, forumet og wiki. Beklager dette!
 
Sist redigert:

Elvenhigh

Innbygger
Vi har et veldig godt ord for fellesskapsarbeid på norsk: Dugnad
Og så synes jeg Bytte er bedre enn Utbytte
 
Sist redigert:

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Samle mynter eller dugnad da?
Dette er jo en ressurs som du samler inn fra boligene. Community work heter det originalt. Ikke først i rekken for å endres nå i alle fall.
 

Elvenhigh

Innbygger
Kanskje man skal dra til boligene og samle enten mynter eller dugnadsgjenger? Litt slik som i farne tider, da kongens oppkrevingsmenn kom på besøk, og bøndene måtte gi fra seg ei ku, eller en sønn til hirden.
 
Sist redigert:
Topp