• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

naboer som er sluttet

Magni

Nytt medlem
Hei, jeg har spilt nå i endel år i flere grupper eller guild,så ble jeg flyttet fordi det var så liten aktivitet rundt meg
nå har jeg etter siste telling sett at det er over 160 naboer som har sluttet, stort sett den høyre siden av mitt verdenskart er det bare mynter å hente siden det ikke er noen navn ,så blir det bare mynter
jeg har spurt på support om å bli flyttet ,men det vil dem ikke gjøre

så jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre

noen som har forslag ?

Magni
 

Elvenhigh

Innbygger
Såvidt jeg har forstått bor vi på ei skive i Elvenar, ikke en klode. Vi er altså ekte flat-earthers. Så selv om Inno hadde fjernet alle inaktive byer, og det bare var aktive igjen, måtte noen ha bodd i utkanten av sivilisasjonen, og hatt bare tomme plasser utenfor seg.

Inno har en automatisk flytting som går en gang i måneden mener jeg. Hvis den virket veldig godt ville den ha holdt alle aktive byer i senter av verdenskartet, og de inaktive utenfor. Men igjen ville det betydd at noen måtte ligge ytterst i det sentrale området med aktive byer, og bare hatt inaktive utenfor seg.

Nå er jeg ikke så sikker på hvor effektiv den automatiske flyttingen er, men selv har jeg blitt flyttet en gang, og ble da flyttet til en mye bedre plass.

Du spør hva du skal gjøre. Ikke så mye tror jeg. Selv har jeg forlengst sluttet å bekymre meg for hvordan nabolaget ser ut. Jeg driver stort sett bare med gjenpolering av de naboer som polerer hos meg via meldingslista. Det gir hver dag drøye 20 sider med naboer, altså rundt 120 naboer, som skal poleres i tillegg til egne laugsmedlemmer. Dette er mer enn nok, og gir meg mynt og ressurser i overflod. Under eventyr hender det jeg i tillegg polerer hele nabolaget. De som kommer i tillegg da er de som ikke har polert hos meg, og tomme byer. Begge deler gir kun mynt, så om en naboby er inaktiv eller tom er forsåvidt ett fett.

Var jeg deg ville jeg vært mer opptatt av at det er så mange inaktive medlemmer i lauget ditt. Du har nok mer å hente på å finne deg et mer aktivt laug enn å flytte til et bedre nabolag.
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Mange blir automatisk fjernet av systemet hver uke, mens noen blir flyttet ut mot kanten. Dette er ikke noe support kan overstyre dessverre.
Her er noen kriterier som avgjør når, eller om, en spiller blir fjernet etter 30 dager med inaktivitet:
  • Inaktiv konto som ikke har kommet til kapittel 4 (forsket frem avansert speider)
  • Har kjøpt diamanter i løpet av spilltiden.
Så dette betyr at inaktive spillere som har kommet langt/kjøpt diamanter ikke blir fjernet på samme måte. Så dessverre så kan enkelte oppleve å ha mange inaktive rundt seg.

Det er verd og merke seg at ikke er alle bryr seg om å returnere nabobesøk eller handler utenfor eget laug.
Det går ikke på hva support vil gjøre Magni, men kan. Jeg strekker meg meget langt for å hjelpe spillerne på den norske serveren, men flytting på kartet er umulig å overstyre.
Akkurat nå er det mange u-flyttbare byer som jeg skulle ønske hadde blitt flyttet eller slettet.
Dette er et eksempel på hvordan et verdenskart ser ut map.png
 
Sist redigert:

WinterIsComing

Nytt medlem
Har bare gull pytter jeg også Rett Nord og Rett Vest. Så bor nok i verdensende jeg også. Kanskje plassere mindre byer som ikke har fått speidet så mye i midten. De større byene har nok flere naboer å gi nabohjelp.
 

Magni

Nytt medlem
Det går ikke på hva support vil gjøre Magni, men kan. Jeg strekker meg meget langt for å hjelpe spillerne på den norske serveren, men flytting på kartet er umulig å overstyre.
Akkurat nå er det mange u-flyttbare byer som jeg skulle ønske hadde blitt flyttet eller slettet.
Dette er et eksempel på hvordan et verdenskart ser ut Vis vedlegget 938
Hei, takk for svar
Jeg er i kapitel 15, men jeg har ikke kjøpt noen diamanter, ser ikke poenget
men da er det jo tydelig hvorfor jeg har blitt "frosset" ut, de har ikke tjent noen penger på meg,
jeg får vel bare slå meg til ro med det eller kutte ut hele spillet
Såvidt jeg har forstått bor vi på ei skive i Elvenar, ikke en klode. Vi er altså ekte flat-earthers. Så selv om Inno hadde fjernet alle inaktive byer, og det bare var aktive igjen, måtte noen ha bodd i utkanten av sivilisasjonen, og hatt bare tomme plasser utenfor seg.

Inno har en automatisk flytting som går en gang i måneden mener jeg. Hvis den virket veldig godt ville den ha holdt alle aktive byer i senter av verdenskartet, og de inaktive utenfor. Men igjen ville det betydd at noen måtte ligge ytterst i det sentrale området med aktive byer, og bare hatt inaktive utenfor seg.

Nå er jeg ikke så sikker på hvor effektiv den automatiske flyttingen er, men selv har jeg blitt flyttet en gang, og ble da flyttet til en mye bedre plass.

Du spør hva du skal gjøre. Ikke så mye tror jeg. Selv har jeg forlengst sluttet å bekymre meg for hvordan nabolaget ser ut. Jeg driver stort sett bare med gjenpolering av de naboer som polerer hos meg via meldingslista. Det gir hver dag drøye 20 sider med naboer, altså rundt 120 naboer, som skal poleres i tillegg til egne laugsmedlemmer. Dette er mer enn nok, og gir meg mynt og ressurser i overflod. Under eventyr hender det jeg i tillegg polerer hele nabolaget. De som kommer i tillegg da er de som ikke har polert hos meg, og tomme byer. Begge deler gir kun mynt, så om en naboby er inaktiv eller tom er forsåvidt ett fett.

Var jeg deg ville jeg vært mer opptatt av at det er så mange inaktive medlemmer i lauget ditt. Du har nok mer å hente på å finne deg et mer aktivt laug enn å flytte til et bedre nabolag.
da er du jo heldig som får 20 x 6 som har vært å klikket hos deg, jeg får ca 5-6 sider med noen på hver side
du har også rett i at du får bare mynter utenom de 3 hver dag, men utfordringen blir når det kommer en oppgave hvor jeg må besøke et antall naboer for å gi nabohjelp.
og jeg har blitt flyttet hit jeg er nå fordi det var så lite bevegelse der jeg var ?
 

Elvenhigh

Innbygger
Du kan gi nabohjelp til inaktive naboer når du får de oppgavene. Jeg mener faktisk også at du kan gi nabohjelp til tomme byer (dvs bare samle inn pengene) og det løser også de oppgavene.
 
Sist redigert:

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Ett av "problemene" er at det for tiden er mange "u-flyttelige" byer i sentrum. :-(
Dvs byer der det er brukt diamanter og/eller er over kap. 4. Det skal også klaffe med hvilke økninger man har. For det har jo en betydning for de som ikke er i ett laug (dumt om alle naboene har samme økning).
Jeg trodde at inaktive ikke ble slettet, eller flyttet ut mot kantene, om de var i ett laug, men fikk bekreftet at det ikke har noe å si. Inaktive blir slettet uansett. Tanken var at da kunne jeg manuelt oppløst gamle laug der alle er inaktive for å "speede" opp ting :)

Håper virkelig at jeg snart få testa ut manuell flytting!
 

Magni

Nytt medlem
Hei, jeg har spilt nå i endel år i flere grupper eller guild,så ble jeg flyttet fordi det var så liten aktivitet rundt meg
nå har jeg etter siste telling sett at det er over 160 naboer som har sluttet, stort sett den høyre siden av mitt verdenskart er det bare mynter å hente siden det ikke er noen navn ,så blir det bare mynter
jeg har spurt på support om å bli flyttet ,men det vil dem ikke gjøre

så jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre

noen som har forslag ?

Magni
hurra ,takk til den som flyttet meg i dag
gikk fra over 160 naboer som hadde sluttet, til 30-40, lovende
 
Topp