• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Kapittel 21 - tilbakemeldinger

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
mainbanner_ch21.png

Fra 7.august kan du starte på reisen i det nye kapitlet!
section21.png


Vi håper at kapittel 21 - Den Vallorianske Legenden vil gi deg nye utfordringer og en spennende ny historie.

Vennlig hilsen,
Ditt Elvenar Team
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Hvordan er det mulig å stole på en pirat som i tillegg heter Bonkers (slang for sprø på engelsk)? :rolleyes:
Stoler ikke på noen jeg *humre

Så tenkte jeg å legge til at det er mye lettere å finne ut av alle disse nye funksjonene når man starter på kapitlet.
Har spilt det en stund på en intern beta-server og det virker ikke så komplisert. Det blir selvfølgelig ikke helt reelt fordi jeg der kan gi meg selv alle ressurser jeg trenger, men det var for å få testet ut litt. Greit når man skal svare på noe via support :)
 

Elvenhigh

Innbygger
Jeg har hatt stor nytte av Elvenarchitect ved omorganisering av byen under gjennomgang av nye kapittel. Men der er byggene fra kapittel 21 ikke kommet på plass enda. Er det noen som vet om Elvenstats og Elvenarchitect fremdeles videreutvikles, eller om de er lagt på is?
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
De er ikke eid av InnoGames så det vet jeg ikke. Har ikke sette noe om det, men siden det ikke er InnoGames sine sider så kommer sikkert infoen litt senere ut da de er avhengig av å innhente informasjon etter ting lanseres på serverne.
 
Sist redigert:

ArthWen

Aktivt medlem
Elvenstats er ikke oppdatert på 3 uker. Får håpe det er sommerferie og ikke at de har sluttet.
 

snos

Medlem
Oppdaget nettopp det samme. Får håpe elvenarchitect kommer på plass ganske raskt, for jeg blir helt handicapet uten. Satser på at det er ferietid :)
 

MeGipsy

Medlem
I Kpt 20 & 21 er det ikke behov for standard varer T1/2/3
Jeg vurderer å sette de siste 2 av hver på lager.. eller må jeg ha noen ute bare for å klare oppdrag i Eventer?
 

Elvenhigh

Innbygger
Valoriansk forseglingstårn og boliger. Det valorianske forseglingstårnet gir unurium fra boligene som en prosentsats av antall mynter man samler inn. Når jeg lar boligene produsere fellesskapsarbeid i stedet for mynt, får jeg skuffende nok bare en bitteliten slant unurium, da samme prosentsats nå brukes på antall fellesskapsarbeid, som jo er et mye lavere tall enn om jeg produserte mynt. Denne fordelen ved Forseglingstårnet er derfor ignorerbar når man produserer fellesskapsarbeid. Burde det ikke være mulig å endre litt på det, slik at en dags produksjon av fellesskapsarbied gir like mye unurium som en dags produksjon av mynt? Tross alt går det jo med en del unurium i kapittelet.

Litt ironisk at når man prøver å tilfredsstille den Vallorianske Legenden, så mister man den ene fordelen av det Vallorianske Forseglingstårnet.
 
Sist redigert:

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Valoriansk forseglingstårn og boliger. Det valorianske forseglingstårnet gir unurium fra boligene som en prosentsats av antall mynter man samler inn. Når jeg lar boligene produsere fellesskapsarbeid i stedet for mynt, får jeg skuffende nok bare en bitteliten slant unurium, da samme prosentsats nå brukes på antall fellesskapsarbeid, som jo er et mye lavere tall enn om jeg produserte mynt. Denne fordelen ved Forseglingstårnet er derfor ignorerbar når man produserer fellesskapsarbeid. Burde det ikke være mulig å endre litt på det, slik at en dags produksjon av fellesskapsarbied gir like mye unurium som en dags produksjon av mynt? Tross alt går det jo med en del unurium i kapittelet.

Litt ironisk at når man prøver å tilfredsstille den Vallorianske Legenden, så mister man den ene fordelen av det Vallorianske Forseglingstårnet.
Skal ta dette med i ukesrapporten.
 

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
At man får 1 unurium ved innsamling av fellesskapsarbeid (Fa) er faktisk en bug. Det skal være 0. Men for all del utnytt den feilen så lenge dere kan *humre Har i alle fall meldt inn at det bør være bonus på innsamling av Fa på lik linje som mynter :)
 

Elvenhigh

Innbygger
At man får 1 unurium ved innsamling av fellesskapsarbeid (Fa) er faktisk en bug. Det skal være 0
Ja, beskrivelsen på det Vallorianske tårnet er jo "Hver gang du plukker opp mynter fra boliger, får du også unurium", så det er vel korrekt nok det.
Håper likevel dette kan endres, men ble ikke noe særlig optimistisk angående det nå.
 

snos

Medlem
Ja, beskrivelsen på det Vallorianske tårnet er jo "Hver gang du plukker opp mynter fra boliger, får du også unurium", så det er vel korrekt nok det.
Håper likevel dette kan endres, men ble ikke noe særlig optimistisk angående det nå.
Hehe - De kunne like godt ha fjernet unurium i de boligene som ikke produserer myter. En unurium pr bolig er det jeg har høstet i dag. Men - vil jo fortsatt få en del når man fordeler produksjonen på boligene. Så får jeg tilpasse på den måten.
 

snos

Medlem
I Kpt 20 & 21 er det ikke behov for standard varer T1/2/3
Jeg vurderer å sette de siste 2 av hver på lager.. eller må jeg ha noen ute bare for å klare oppdrag i Eventer?
Ser at mange bygg kommer til å havne på lager etter hvert. Når jeg har kommet så langt i spillet, tror jeg jeg kommer til å kjøre gjennom kapittelet så fort som mulig og få plassert ut byggene igjen ganske raskt. Kan sikkert sette ut småbygg for å klare eventene. Har hatt stort overskudd på produksjon av varer i lang tid, så lagrene er ikke så verst . Vi får se hvordan det utvikler seg, men foreløpig ser det ut til at behovet for en del varer blir minimalt i dette kapittelet - så ja, her kommer det nok til å gå med en del teleportere :)
 

snos

Medlem
Jeg har bygget dragetårnet. For å få i gang produksjon her tror jeg det må oppgraderes til nivå 2, og til det trenger jeg 14 orkekunst. Hvordan får jeg tak i det. (Det er helt sikkert noe jeg ikke har fått med meg eller ikke skjønner)
 

MeGipsy

Medlem
Jeg har bygget dragetårnet. For å få i gang produksjon her tror jeg det må oppgraderes til nivå 2, og til det trenger jeg 14 orkekunst. Hvordan får jeg tak i det. (Det er helt sikkert noe jeg ikke har fått med meg eller ikke skjønner)
De produseres i verksted for Diabhals horde ;)
 

snos

Medlem
De produseres i verksted for Diabhals horde ;)
:) Har skjønt det. Man må altså forske fram og bygge de to andre gjesterasebyggene før man kommer videre. Kjedelig å måtte vente, men tålmodighet er vel en stor del av spillet - og en stor prøvelse :). Får vel bygge noen ekstra rustkamre mens jeg venter.
 
Topp