• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Evighetsspiret - med ressurser - del 1

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Spire_of_Eternity.png

Evighetsspiret dukker opp på kartet når man har låst det opp i forskningen.
Det består av 3 etasjer med stigende vanskelighetsgrad.
Du kan slik som på vanlige kamper velge å bruke tropper eller ressurser.
Grunnleggende om Evighetsspiret finner du på wiki
I Spiret må hele brorskapet samarbeide og man kan vinne bronse, sølv eller gull alt etter hvilken poengsum man samlet har når Spiret stenger.
Hver person får 21 poeng per etasje, ergo 63 poeng om man klatrer helt til topps. For å nå gull må brorskapet ha samlet minst 1330 poeng.
Sølv: 520 poeng .
Bronse: 110 poeng.

Evighetsspiret:
SpireMaps.png
 
Sist redigert:

Ithil

Elvenar Team
Community Manager
Mange har lurt på hvordan man skal takle Evighetsspiret med ressurser.
Ressurskravene varierer alt etter hvilke kapittel man er på. I starten er det mynt, forsyninger og vanlige varer slik som plank, pergament, eliksir osv.
Så blir det mana, frø og bevisste varer.
Les mer om grunnleggende varer HER.
Les mer om andre ressurser HER.

Når man åpner opp første kamp vil det se noe ala slikt ut:
1a.jpg

Dette er utsnitt for at man skal se det bedre på mobil/nettbrett. Her vil dere også se varer dere kanskje ikke har, men fremgangsmåten er den samme uansett.
Her krever de 5 ulike åndene: mynt, forsyninger, tryllestøv, såpe (b-vare) og vismut (b-vare).
Den lilla steinen
SpectralStone.png
er en spektralstein som telles som en universalressurs og ånden du gir den krever ikke noe mer. Kan kun brukes 1 gang per runde og er en svært begrenset ressurs.

Og nå skal vi gjøre det samme som vi brukte å gjøre da vi spilte Mastermind på det glade 80-tall.

Jeg tilbyr åndene i samme rekkefølge som de krever: mynt, forsyninger, tryllestøv, såpe (b-vare) og vismut (b-vare).
2022-11-21 14.52.45.jpg

Trykker så på "By på" og kommer da videre til denne skjermen:
2022-11-21 14.52.49.jpg

Her ser du at mynt og forsyninger ikke ble tilbydd riktig ånd, at tryllestøv traff riktig og at ingen ønsket såpe og vismut.
Neste runde følger jeg samme logikk.
Men i stedet for å starte med mynt, noe som vi allerede har prøvd,
starter jeg med forsyninger, så tryllestøv på ånd 2, så mynt til nr 3 og forsyninger til siste ånd.

2022-11-21 14.52.55.jpg


Trykker på "By på"
2022-11-21 14.52.58.jpg

Du vil da se at her ble alle ånder fornøyde unntatt nr 2. Da står man igjen med et valg: MYNT. Forsyninger har man prøvd tidligere og det ville den ikke ha.
2022-11-21 14.53.02.jpg

Trykker på mynt og som vanlig "by på" knappen.
Nå hadde ikke jeg skjermbilde av vinnerbildet. Men alle ånder ble nå glade for å ha fått det de ønsket seg.

Neste innlegg skal jeg vise dere hva som kan skje når det blir litt mer komplisert. Denne runden hadde jeg litt flaks.
 
Sist redigert:
Topp