• Kjære gjest,

    Det ser ut som du ikke er registrert eller ikke innlogget. For å kunne aktivt delta på forumet ved å hive deg med i diskusjoner og starte dine egne tråder, behøver du en spillkonto. Registrer her!!

Søkeresultater

  1. Elvenhigh

    Discord

    Får melding i Discord om at linken er ugyldig eller har utgått
  2. Elvenhigh

    Oversettelser

    Kanskje man skal dra til boligene og samle enten mynter eller dugnadsgjenger? Litt slik som i farne tider, da kongens oppkrevingsmenn kom på besøk, og bøndene måtte gi fra seg ei ku, eller en sønn til hirden.
  3. Elvenhigh

    Nytt eventyr!

    Problemet vårt med eventyr er fremdeles å få medlemmer til ikke å sløse bort merker på punkt vi har lagt en strategi om å ikke ta. Man kan merke en sti som prioritert, men det hjelper lite. Vi legger aldri strategi som går ut på å ta enten gul, blå eller grønn rute, og bare det. Jeg har...
  4. Elvenhigh

    Oversettelser

    Vi har et veldig godt ord for fellesskapsarbeid på norsk: Dugnad Og så synes jeg Bytte er bedre enn Utbytte
  5. Elvenhigh

    Kapittel 21 - tilbakemeldinger

    Ja, beskrivelsen på det Vallorianske tårnet er jo "Hver gang du plukker opp mynter fra boliger, får du også unurium", så det er vel korrekt nok det. Håper likevel dette kan endres, men ble ikke noe særlig optimistisk angående det nå.
  6. Elvenhigh

    Kapittel 21 - tilbakemeldinger

    Valoriansk forseglingstårn og boliger. Det valorianske forseglingstårnet gir unurium fra boligene som en prosentsats av antall mynter man samler inn. Når jeg lar boligene produsere fellesskapsarbeid i stedet for mynt, får jeg skuffende nok bare en bitteliten slant unurium, da samme prosentsats...
  7. Elvenhigh

    Kapittel 21 - tilbakemeldinger

    Jeg har hatt stor nytte av Elvenarchitect ved omorganisering av byen under gjennomgang av nye kapittel. Men der er byggene fra kapittel 21 ikke kommet på plass enda. Er det noen som vet om Elvenstats og Elvenarchitect fremdeles videreutvikles, eller om de er lagt på is?
  8. Elvenhigh

    Wiki - klikkbare linker

    Hvis det er ordet settbygg som er svaret på spørsmålet ditt, så skal det ordet ha annen farge enn de tre andre ordene med fete bokstaver litt lenger ned. Det var i tilfellet ikke lett for meg å se. For meg ser det ut som alle de 4 uthevede ordene har samme farge.
  9. Elvenhigh

    naboer som er sluttet

    Du kan gi nabohjelp til inaktive naboer når du får de oppgavene. Jeg mener faktisk også at du kan gi nabohjelp til tomme byer (dvs bare samle inn pengene) og det løser også de oppgavene.
  10. Elvenhigh

    naboer som er sluttet

    Såvidt jeg har forstått bor vi på ei skive i Elvenar, ikke en klode. Vi er altså ekte flat-earthers. Så selv om Inno hadde fjernet alle inaktive byer, og det bare var aktive igjen, måtte noen ha bodd i utkanten av sivilisasjonen, og hatt bare tomme plasser utenfor seg. Inno har en automatisk...
  11. Elvenhigh

    Les meg Spiret - info når artefaktene endres

    Helt unødvendig for min del.
  12. Elvenhigh

    Hobbyrom hos byggmesteren.

    Hva jeg ikke liker med hobbyrommet: På appen må du for mange av reklamesnuttene se hele filmen, og etterpå vente på noe dilldall før du får et lite kryss som du kan lukke filmen med, og ofte er det krysset så gjemt at du må lete etter det. Jeg har flere ganger brukt alt for lang tid bare med å...
  13. Elvenhigh

    Hobbyrom hos byggmesteren.

    Har ikke alle fått det da? Jeg fikk det tidligere på app enn på PC, men har det begge steder nå. Er forøvrig ikke kjempeentusiast av å bli lokka til å se disse reklamesnuttene. Hadde man nå enda kunnet avslutte dem straks de var starta, men nei da. Ikke alltid så lett å se når de er ferdige heller
  14. Elvenhigh

    Norske tall

    Ikke rart, men uvant. 2,50 K må tolkes som 2 og en halv (2,50) multiplisert med 1000 (K), og da blir det 2500, så lenge komma (,) brukes som desimaltegn. Men 2,50 K tar jo ikke mindre plass enn 2500, som det godt kunne stått. Er enig i at man godt kan unngå å bruke K når det ikke kan gjøre uten...
  15. Elvenhigh

    Kommunikasjon Oppdatering angående premier fra 2022

    Jeg har fått alt ja, ligger et bildet av samlingen litt lenger oppe i denne tråden.
  16. Elvenhigh

    Oppdrag Gledesesongen

    Jeg har nå 4 smakspakker som jeg ikke har åpnet- Tør ikke åpne dem før jeg har fått det ukesoppdraget som er nevnt over her.
  17. Elvenhigh

    Oppstigende varer.

    Synes ikke dette var noen strålende ide. Forsyner meg ofte av bud uten hatter når jeg trenger slike varer, eller bare for å balansere ut lageret.
  18. Elvenhigh

    Kommunikasjon Oppdatering angående premier fra 2022

    Premier mottatt, Tusen takk https://no.forum.elvenar.com/index.php?attachments/2023-04-26-3-png.868/
  19. Elvenhigh

    Kapittel 20 - Diskusjonstråd

    Jeg kan ikke huske noe kapittel der kapitteloppdragene konsekvent var på engelsk. Det har nok forekommet ett og annet innimellom. Men som du sier , det kan jo ha vært slike i kortere perioder etter slipp av kapitlene, men endret på senere.
  20. Elvenhigh

    Kapittel 20 - Diskusjonstråd

    Kanskje man i tabellen kunne skrevet for level 1 som det står, for level 2 kunne man lagt inn '+2 (=3) ' i hver rute, og på level 3 '+3 (=6)' Hvis det skal stå rene tall tror jeg det hadde blitt lettere å oppfatte det korrekt dersom det sto 1, 3 og 6 i stedet for 1, 2 og 3.
Topp